Onze werkwijze

Stap 1

Schademelding intake

Wij nemen alle benodigde gegevens met u door en helpen u waar nodig met het invullen van het schadeformulier.

Stap 2

Expertise

Wanneer het voor uw verzekering noodzakelijk is, zorgen wij ervoor dat de verzekeringsexpert de gelegenheid krijgt de schade aan uw auto te inspecteren. Uiteraard begeleiden we deze daarbij.

Stap 3

Demontage

Op de afgesproken dag brengt u uw auto. De te vervangen onderdelen, voeren wij af volgens de geldende milieueisen. Na de demontage wordt uw auto naar de plaatwerkerij gereden.

Stap 4

Plaatwerk

Het plaatwerk wordt uitgedeukt, strak gemaakt of gedeeltelijk vervangen. Bij grote schade kan het zijn dat uw auto opnieuw ‘gericht’ moet worden. Wij werken met moderne en geavanceerde meet- en richtapparatuur. Hierbij maken we ook gebruik van een computerdatabase waarin per automerk en type vastgelegd is wat de ijkpunten zijn.

Stap 5

Voorbewerking

Nadat uw auto is uitgedeukt en gericht, beginnen wij met het ontvetten en afplakken van de te spuiten delen. Daarna wordt uw auto zorgvuldig geschuurd en waar nodig geplamuurd. Na het schuren worden de te spuiten delen voorzien van een grondlaag en minuscuul gecontroleerd op oneffenheden. Als de auto helemaal strak en glad is wordt de auto opnieuw ontvet en afgeplakt voor het definitieve spuitwerk.

Stap 6

Spuiten

In de geheel stofvrije spuitcabine wordt uw auto gespoten. De originele kleur wordt door een verfmix computer aangemaakt. In de hypermoderne spuitcabine kunnen zowel uw auto als de losse carrosseriedelen tegelijk gespoten worden. Er wordt bij het spuiten gebruik gemaakt van milieuvriendelijke high-solid en watergedragen lakken.

Stap 7

Montage

Na het plaat- en spuitwerk wordt de auto weer opgebouwd. Onderdelen worden volgens de fabrieksgegevens gemonteerd. Door de samenwerking met de merkdealers zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste reparatietechnieken van alle merken auto’s. Er worden dan ook uitsluitend ORIGINELE onderdelen gebruikt om uw auto weer op en top te krijgen.

Stap 8

Aflevering

Na reparatie wordt de auto gewassen, indien nodig gepolijst en het interieur schoongemaakt zodat deze klaar is voor aflevering. Wij nemen contact met u op en spreken met u af wanneer u de auto komt ophalen of dat wij deze bij u thuis afleveren. U ontvangt een FOCWA garantiebewijs en u heeft de zekerheid dat u weer veilig op weg kunt.

Begin met een intake

Hebben wij u overtuigd om de schade door ons te laten herstellen? Vult u dan ons intake-formulier in middels de knop hieronder.

Online schadeherstel intake

Graag willen wij u vragen de gegevens zo compleet mogelijk in te vullen, dit bespoedigt de verdere afwikkeling. In dit formulier vragen wij u enkele foto’s te uploaden. Het insturen van de schade intake kan iets langer duren als u grote bestanden upload. U kunt de foto’s ook via Whatsapp opsturen, zie hiervoor de button links onder aan onze website. Deze wordt weergegeven bij de mobiele weergave van deze website.

Neem contact met ons op
Afdeling schadeherstel

Neem gemakkelijk en snel contact met ons op doormiddel van het onderstaande contactformulier. Wij proberen uw bericht binnen 1 werkdag te beantwoorden.

COVID-19 update

Conform de huidige RIVM richtlijnen zijn wij verplicht onze showroom vanaf 17:00 te sluiten, echter kunt u uw auto afhalen bij onze werkplaats tot 18:00.